HN – čtvrtek + Hranice (V. Štěpán)

Hudební nauka/čtvrtek + Hranice (V. Štěpán) – distanční výuka 1., 2. a 3. ročníku

Dobrý den,

v online hodinách se v současnosti i nadále věnujeme rytmu. Jeho druhům, tvoření, názvosloví popisujícímu různé rytmy atd.

Opět tedy i vám zasílám práci na stejné téma.

1. ročník

Délky not již znáte, a tak si jistě poradíte s následujícím úkolem. Rozpoznejte, který řádek právě zazněl. Po trojnásobné ukázce následuje vždy řešení.

2. + 3. ročník

Dnes si zopakujete užití ligatury. Ligatura je oblouček, který spojuje dvě noty stejné výšky a tu první prodlužuje o délku druhé. Zní to troch složitě, ale určitě si vzpomenete, už jste se s ní setkali. Vaším úkolem je opět rozpoznat, který řádek právě zazněl. Po trojnásobné ukázce následuje vždy řešení.

JUEGO RÍTMICO: Ligadura – YouTube

 


Dobrý den,

dnes si odpočineme od rytmů, notových zápisů a hudebních pojmů a necháme na sebe působit krásu hudby.

Jednou z významných oblastí hudby je opera a já jsem si pro vás nachystal tři krásné ukázky. Dvě budou z oper českých skladatelů Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka a ta třetí od Itala Giacoma Pucciniho. Možná vám tyto melodie nebudou úplně neznámé, znějí při nejrůznějších příležitostech opravdu často. Zaposlouchejte se do nich a užijte si je, árie zpívají opravdové hvězdy současné operní scény 😊.


Dobrý den,

v online hodinách se v současnosti věnujeme rytmu. Jeho druhům, tvoření, názvosloví popisujícímu různé rytmy atd.

Stejné téma jsem zvolil tedy i pro vás.

1. ročník

Zatleskejte si spolu se zvířátky. Tleskněte vždy, když se rozsvítí patřičná nota. Pokud vám to půjde, zažijete moc pěkný pocit z muzicírování.

https://www.youtube.com/…kz8

2. + 3. ročník

Vaším úkolem je rozpoznat, který řádek právě zazněl. Po trojnásobné ukázce následuje vždy řešení.

AHOJ všem!

 


Dobrý den,

tak se opět po týdnu hlásím s drobným úkolem z hudební nauky.

Tentokrát si procvičíte zápis not. Využijeme k tomu hezkou aplikaci. Klavíristé budou mít výhodu, ale orientovat v klaviatuře by se měli i ostatní hudebníci, takže to jistě zvládnou. Žáci 1. ročníku mohou vynechávat noty v basovém klíči😊.

Úkol je společný pro všechny ročníky.

http://cvicebna.zusbustehrad.cz

 


Dobrý den,

připojuji se opět se svou troškou do mlýna vašeho hudebního vzdělání.

Víte, z čeho se dělá hudba? Jaké vlastnosti musí mít zvuk, abychom ho mohli hudbou nazvat? Pokud byste se to chtěli dozvědět, nabízím vám záznam krásného výchovného koncertu, kterým vás provede pan Lukáš Hurník.

Poslech je společný pro všechny ročníky.

 


Dobrý den,

opět všechny moc zdravím.

1. ročník

V odkazech pod textem máte za úkol přiřadit k vyobrazeným notám jejich správný název a délku. Po kliknutí na modrou ikonku vpravo dole se vám ukáže, jestli je přiřazení správné.

https://learningapps.org/…not

https://learningapps.org/…i5w

2. + 3. ročník

Pro druháky a třeťáky mám nabídku skvěle si zamuzicírovat. Posílám odkaz na krásnou stránku, kde se můžete rytmicky vyřádit.

https://www.cocechtomuzikant.cz/…hAM

 


Dobrý den,

zdravím všechny po prázdninách. Nachystal jsem vám opět nový úkol z hudební nauky. Přeji hodně zdaru při jeho plnění.

1. ročník

Pro vás je určena úvodní část následujícího videopořadu, kde se seznámíte s pojmem i značkami repetice – opakování (pořad ale můžete samozřejmě zhlédnout celý).

 

2. + 3. ročník

Toto stejné video je určeno i žákům 2. a 3. ročníku.

Úvodní část poslouží oběma ročníkům pro opakování znalostí z předchozích let a v dalším průběhu pořadu se dozvíte i další možnosti, jak opakovat části skladeb.

 


Dobrý den,

pro žáky, kteří se neúčastní pravidelných čtvrtečních online hodin, mám další hudebně-naukové úkoly. Můžete je průběžně plnit nebo se k nim i vracet. Pokud byste se však chtěli přeci jen online hodin účastnit, stále máte stále i tuto možnost. Pokud jste se již zaregistrovali, stačí se do hodiny v daný čas připojit, pokud jste možnost registrace zmeškali, můžete se obrátit na pana učitele Broučka, který vám pošle nový odkaz k registraci. Spojení na pana učitele vám přišlo již dříve do mailu.

Přeji všem moc hezký den.

Pan učitel

1. ročník

Opakování je matkou moudrosti, proto nebude jistě na škodu zopakovat si délku not a způsob tvoření taktů.

2. a 3. ročník

Minule jsme byli na výletě v Praze, kde jsme slyšeli mimo jiné i úryvek ze světoznámé Vltavy Bedřicha Smetany. Nedalo mi to a připravil jsem pro vás poslech Vltavy celé v krásném podání České filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem. Jako bonus máte i další část Mé vlasti Vyšehrad. Udělejte si chvilku klidu a přeji vám krásný poslech.

Bedřich Smetana – Vltava (2014) – YouTube

Jiří Bělohlávek, SOPK – Bedřich Smetana: Má vlast / My Country (Vyšehrad) – YouTube

 


Dobrý den,

s novým týdnem přichází i nové „povinnosti“ z hudební nauky. Věřím, že s mnoha z vás se již od příštího týdne budeme vídat v online hodinách (kontaktní údaje jste obdrželi do rodičovských e-mailů a doufám, že příležitost využijete). Ti, kteří se připojovat nemohou nebo nechtějí, budou práci i nadále nacházet zde na stránkách školy.

Ahoj.

Pan učitel

1. ročník

Opět se setkáte s panem učitelem Weissem, který pro vás natočil další úžasné video, kde si zopakujete a prohloubíte znalosti o hudebním pojmu TEMPO.

Hudební nauka z domova č. 2 – tempo – YouTube

 

2. + 3. ročník

Tentokrát se vypravíme na výlet do Prahy, tam se seznámíme s několika zajímavými místy a skladbami a pokračovat pak budeme procvičováním hudebních pojmů.

Hudební nauka z domova – listopadový speciál – YouTube


Dobrý den,

mockrát děkuji všem, kteří vypracovali a zaslali kvízy a doplňovačky, vesměs jste uspěli výborně. Nyní už mám pro vás novou práci😊.

1. ročník

Dnes si v krásném videopořadu procvičíte další, pro hudebníky, nepostradatelné téma, a tím je rozdělení not podle jejich délky, jak se noty počítají a jak a kam se zapisují. Učivo pro vás není úplně nové, ale spíše poslouží k osvěžení paměti.

https://www.youtube.com/…o2Y

2. ročník

Na vás dnes čeká několik rytmických cvičení. S dodržováním rytmu a jeho čtením z not mívají malí hudebníci problém, zde máte příležitost si tuto dovednost nacvičit. Fajn je možnost pozastavení nebo opakování problematických míst.

 

3. ročník

Již ve druhém ročníku jste slyšeli o existencí mollových stupnic. V následujícím pořadu se s mollovými stupnicemi lehce seznámíte, zjistíte, jak se rozdělují a jaká pravidla pro ně platí. 

 

Dobrý den,

s novým týdnem přichází i nové „povinnosti“ z hudební nauky. Věřím, že s mnoha z vás se již od příštího týdne budeme vídat v online hodinách (kontaktní údaje jste obdrželi do rodičovských e-mailů a doufám, že příležitost využijete). Ti, kteří se připojovat nemohou nebo nechtějí, budou práci i nadále nacházet zde na stránkách školy.

Ahoj.

Pan učitel

1. ročník

Opět se setkáte s panem učitelem Weissem, který pro vás natočil další úžasné video, kde si zopakujete a prohloubíte znalosti o hudebním pojmu TEMPO.

Hudební nauka z domova č. 2 – tempo – YouTube

2. + 3. ročník

Tentokrát se vypravíme na výlet do Prahy, tam se seznámíme s několika zajímavými místy a skladbami a pokračovat pak budeme procvičováním hudebních pojmů.

Hudební nauka z domova – listopadový speciál – YouTube

 


Dobrý den v novém roce.

O způsobu plnění dnešního úkolu jsem již psal rodičům v e-mailu. Prosím tedy o vypracování stanovených drobných zábavných cvičení v pracovním sešitě, jejich oskenování nebo vyfocení a následné zaslání snímků na mou mailovou adresu. Také prosím o výrazné uvedení jména, příjmení a ročníku.

Děkuji a moc zdravím!

Adresa pro zaslání: vojtechstepan@seznam.cz

1. ROČNÍK

Pracovní sešit 1. ročníku – str. 27/Zimní úkol + 28/Muzikantská křížovka

2. ROČNÍK

Pracovní sešit 2. ročníku – str. 28 / cv. 46, 47 + 29/48

Ve cvičení 46 počítejte s počtem křížků v předznamenání durových stupnic. Je to trochu rébus.

3. ROČNÍK

Pracovní sešit 3. ročníku – str. 32 a 33 – křížovky a osmisměrka

4. ROČNÍK (Hranice)

Pracovní sešit 4. ročníku – str. 37/ cv. 56

5. ROČNÍK (Hranice)

Pracovní sešit 5. ročníku – str. 62/ cv. Zábavný testík

(pokud nevíš, vyhledej v sešitě nebo na internetu)

 


Distanční výuka 1., 2. a 3. ročníku + Hranice

Dobrý den.

Opět se hlásím s trochou práce z hudební nauky.

1. ROČNÍK

Minule jste se se zabývali stupnicí C dur. Dnes si vysvětlíme, k čemu nám stupnice slouží a proč jsou důležité. Následující video si prohlédněte alespoň do času 2:15. Můžete samozřejmě i dále, ale pro nás důležité informace jsou právě na začátku pořadu. 

2. + 3. ROČNÍK

Na vás čekají tentokrát intervaly. Druháci se s nimi teprve seznamují, a tak stačí, když video zhlédnou do času 1:30 a pořadí intervalů si zapamatují.

Třeťáci se s intervaly setkali již loni a jistě snadno pochopí i zbytek pořadu.

 


Dobrý den.

Nedá se nic dělat, na to, že bychom se v brzké době viděli osobně, to nevypadá, a tak mám pro vás nové, tentokrát opět „notové“ úkoly.

1. ROČNÍK

Hudební abecedu již určitě bezpečně znáte, takže se můžete pokusit i o zápis stupnice Cdur, která z hudební abecedy vychází. V pracovním sešitě vyplňte úkoly na straně 24. Pomocí vám bude přiložené video. Jistě to hravě zvládnete.

2. ROČNÍK

Vy zkušenější hudebníci budete pokračovat v procvičování toho, co jsme již v minulosti probírali. Zopakujete si základní dynamická znaménka, zápis not s posuvkami i bez nich a půltóny ve stupnici.

Vypracujte úkoly 12 – 14 v pracovním sešitě na straně 10.

3. ROČNÍK

Moji nejzkušenější muzikanti si jistě vzpomenou na předznamenání durových stupnic s křížky, na umístění půltónů v nich i na způsob tvoření tónických kvintakordů. K tomuto všemu se dnes seznámíte s hlavními stupni ve stupnici.

Vypracujte cvičení 13 – 15 v pracovním sešitě na straně 8.

 

 


1. ROČNÍK

Dnešní porce hudební nauky bude zábavná. Podívejte se, jak hezky vystihl autor videa průběh skladby Osudová světoznámého hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena. Jméno tohoto hudebního velikána jste již jistě slyšeli a i my se s ním v budoucnu podrobněji seznámíme.

Pokud byste měli chuť, vyberte si také nějakou pěknou skladbu a nakreslete mi k ní hudební obrázek. Až se uvidíme v lepších časech, své dílko můžete přinést a pochlubit se ostatním. 

2. ROČNÍK

Minulý týden měli vaši spolužáci ze 3. ročníku rytmický úkol. Usoudil jsem, že jste tak šikovní, že jej zvládnete taky. Budete při něm hrát na tělo (pleskat do stehen, tleskat a dupat). Můžete sedět nebo stát, ale hlavně musíte být velmi pohotoví a pozorní. Asi se vám to nepovede napoprvé bez chyb, ale cvičení dělá mistry :-). https://www.youtube.com/…5kY

 

3. ROČNÍK

Tak co, dařil se minule rytmický doprovod?

Pokud ano, snadno zvládnete i přídavek. Těším se, že až budeme moci do školy, hezky si společně zamuzicírujeme.


1. + 2. ROČNÍK

Tentokrát vám posílám odkaz na pořad jménem Dobrodružství s orchestrem. Pan Ondřej Brousek vás v něm poutavě provede částí úžasného světa hudby.

https://decko.ceskatelevize.cz/…rem

3. ROČNÍK

Co byste řekli malému rozpohybování končetin a procvičení rytmu ve 4/4 taktu? Budeme hrát na tělo (pleskat do stehen, tleskat a dupat). Můžete sedět nebo stát, ale hlavně musíte být velmi pohotoví a pozorní. Asi se vám to nepovede napoprvé bez chyb, ale cvičení dělá mistry :-).

Jo, a také můžete mrknou na pořad pro první a druhý ročník. Je moc hezký.


Krásný den,

čeká na vás můj další pozdrav ve formě drobného úkolu z hudební nauky.

1. ročník

Minule jsem vám poslal dva odkazy na krátká videa o hudebních nástrojích a nástrojových skupinách a slíbil jsem, že ještě příště další dva dodám. Najdete je tedy pod tímto textem.

2. + 3. ročník

Jedním z nejpopulárnějších a nejvíce vyučovaných hudebních nástrojů na naší škole (a nejen zde) je klavír. Každý z vás jej mnohokrát viděl a mnozí na něj dokonce hrajete. Znáte ho ale opravdu dobře? Následující videopořad vám klavír i jeho blízké příbuzné důkladně a zajímavou formou představí. 

 


Opět zdravím všechny příznivce hudby a hudební nauky zvlášť.

I po prázdninách se hlásím s nabídkou několika nevelkých úkolů.

Tentokrát se zaměříme na hudební nástroje a nástrojové skupiny.

1. ročník

Nejprve se seznámíme s jednotlivými nástrojovými skupinami a některými k nim příslušejícími nástroji. Vypadá to trochu složitě, ale složité to není. Zapamatujte si hlavně, do jaké nástrojové skupiny patří ten váš. Dnes vám nabídnu dva krátké pořady a příště pošlu další dva.

 

2. ročník

Vy již hudební nástroje a nástrojové skupiny jistě skvěle ovládáte (), takže jsem vám připravil rovnou jejich poznávačku. Zkuste si ke každému poznanému nástroji určit i nástrojovou skupinu.

3. ročník

Pro vás jsem si nachystal velmi zajímavé video o netradičních, neznámých a často dokonce neuvěřitelných nástrojích.

Všem vám přeji hodně zdaru při práci. Mějte se moc hezky.

Ahoj. Váš pan učitel

 


Hezký den,

i dnes se vám hlásím s nabídkou několika drobných úkolů z hudební nauky. Ve všech ročnících opět navážeme na již probírané učivo.

1. ročník

Tentokrát se podíváme na délky not. O notách celých, půlových a čtvrťových jsme spolu již mluvili, ale noty osminové a šestnáctinové budou pro některé z vás novinkou.

2. ročník

Pro vás bude následující pořad malým, ale důležitým opakováním: procvičíte si dynamická znaménka. Jak uvidíte, video je určeno hlavně klavíristům/tkám, ale platí samozřejmě obecně pro všechny muzikanty.

3. ročník

Víte, že znalost hudebních pojmů je velmi, velmi důležitá. Mnozí začínající muzikanti s nimi však mívají problémy. Následující pořad by vám měl pomoci.

 


Dobrý den,

přeji vám všem pokud možno krásné podzimní dny a také přidávám několik tipů na malé procvičování znalostí z hudební nauky.

Ve všech ročnících navážeme na to, co již umíme.

1. ročník:

Nabízím ke zhlédnutí krátké video, na němž si zopakujete hudební abecedu a můžete si i zazpívat.

2. ročník:

I pro vás jsem připravil krátký pořad z YouTube. Procvičíte si zapisování křížků a béček v předznamenání.

 

3. ročník:

Vám jsem nachystal malou překvapivou pomůcku pro poznávání durových a mollových stupnic s křížky podle jejich předznamenání. My již nějaké metody k vyvození používáme, ale tato může být také velmi užitečná.

Přeji vám mnoho zdaru a píle a těším se snad již brzy na shledanou .

V. Štěpán