Dobrý den,
s novým týdnem posílám nový hudební úkol.
1.ročník
———————————————————-
2.ročník
V prvním odkazu se děti (z pořadu Filharmonici na ulici) seznámí s dechovým dřevěným nástrojem – fagotem.
Jako druhý posílám odkaz na procvičování not od c1 do g2 formou hry. Stačí zmáčknout start a můžete začít. Jen pozor – místo noty H je uvedena nota B (podle americké hudební teorie).
musicteachersgames.com/trebleClefOne
————————————————————-
3.ročník
V prvním výkladovém videu od Ivana Tatara se děti seznámí s mollovými stupnicemi.
Jako druhý posílám odkaz na procvičování not od c1 do g2 formou hry. Stačí zmáčknout start a můžete začít. Jen pozor – místo noty H je uvedena nota B (podle americké hudební teorie).
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová
Dobrý den,
i tento týden mám pro vás připravené drobné úkoly z hudební nauky.
1. ROČNÍK
První „výkladové“ video seznámí malé muzikanty s pojmy Půltón a Celý tón.
Ve druhém doprovodíme písničku -Uptown funk- hrou na tělo.
————————————————————————————–
2. ROČNÍK
Prvním úkolem je níže uvedený odkaz, ve kterém budeme poznávat hudební nástroje prostřednictvím krátkých hádanek.
Druhým úkolem je rytmický doprovod (hra na tělo) k písni Uptown funk. Video je ke shlédnutí u 1.ročníku.
—————————————————————————————-
3. ROČNÍK
Prvním úkolem je níže uvedený odkaz, ve kterém budeme doplňovat správnou notu do daného taktu. Nejdříve musíme zvolit 3/4 nebo 4/4 takt (můžete vyzkoušet i ty ostatní), poté zmáčkneme Start a hurá na to
Druhým úkolem je rytmický doprovod (hra na tělo) k písni Uptown funk. Video je ke shlédnutí u 1.ročníku.
Děkuji všem za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová
Dobrý den,
opět přicházím s trochou hudební teorie
1. ROČNÍK
V díle POMALU A RYCHLE z dětského hudebního pořadu Dobrodružství s orchestrem děti uvidí a uslyší, že vše má své tempo (nejen hudba) .
Přeji příjemné a poučné pokoukání.
————————————————————————————————-
2. ROČNÍK
Dnes budou mít děti za úkol přiřadit správný rytmus ke krátké zvukové ukázce. Výsledek si mohou zkontrolovat kliknutím na Finish!! a poté Check my answers.
—————————————————————————————————
3. ROČNÍK
Protože se blíží dva státní svátky, je vhodný čas zopakovat si (nebo zjistit nové) informace týkající se české státní hymny. Stačí kliknou na ikonku DO TOHO!
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová.
1. ROČNÍK
Zdravím malé muzikanty a posílám krátké hudební video, ve kterém si zopakujeme stupnici C dur a rovnou si i zazpíváme.
https://www.youtube.com/…RkA
—————————————————————————-
2. ROČNÍK
Zdravím malé muzikanty a posílám krátké hudební video, ve kterém si zopakujeme délku not a pomlk a vytleskáme si rytmus písničky Neviděli jste tu mé panenky.
https://www.youtube.com/…e68
—————————————————————————–
3. ROČNÍK
Zdravím malé (i větší) muzikanty a posílám krátké video, ve kterém Ivan Tatar vysvětluje pojem intervaly (základní rozdělení, názvy intervalů a praktické určování základních intervalů).
https://www.youtube.com/…RvI
Děkuji za spolupráci.
Mějte se hezky.
S pozdravem Eva Jandová.
Dobrý den,
opět jsem tu s trochou hudební teorie (pro žáky, kteří se zúčastňují online výuky je to dobrovolné)
1. ROČNÍK
První odkaz je prezentace, ve které si žáci zopakují základní hudební pojmy a také si procvičí délku a název jednotlivých not.
Druhým odkazem je rytmický doprovod (tleskání) ke skladbě od J. Haydna.
https://www.youtube.com/…kz8
————————————————————————-
2. ROČNÍK
První odkaz je video od Ivana Tatara, ve kterém vysvětluje postup křížků za sebou.
Ve druhém odkazu si procvičíme -vytleskáme- čtvrťové a osminové noty.
————————————————————————–
3. ROČNÍK
Minulé video bylo spíše odpočinkové, dnes si procvičíme uši a budeme mít za úkol přiřadit rytmické úryvky ke správnému notovému zápisu.
Rytmický úryvek zazní vždy třikrát a poté se ukáže správná odpověď.
https://www.youtube.com/…7dA
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová
1. ROČNÍK
Dobrý den,
i tento týden jsem připravila pro žáky, kteří se nezúčastňují online výuky (pro ostatní je to dobrovolné) krátký úkol z hudební nauky – opakování a procvičování not od c1 do c2. Správné čtení a poznávání not je pro hudebníky nepostradatelné.
——————————————————————————
2. ROČNÍK
Dobrý den,
i tento týden jsem připravila pro žáky, kteří se nezúčastňují online výuky (pro ostatní je to dobrovolné) 2 úkoly z hudební nauky – opakovací video na dynamiku (neboli sílu v hudbě) a video s ukázkou uplatnění dynamiky v hudbě od Martina Karbana.
https://www.youtube.com/…KAA
———————————————————————————
3. ROČNÍK
Dobrý den,
i tento týden jsem připravila pro žáky, kteří se nezúčastňují online výuky (pro ostatní je to dobrovolné) drobný úkol z hudební nauky – krátké video o neznámých hudebních nástrojích.
https://www.youtube.com/…HUo
Děkuji za spolupráci.
Mějte se hezky.
S pozdravem Eva Jandová
Dobrý den,
opět zdravím rodiče malých i větších muzikantů. Posílám pár teoretických a rytmických cvičení z hudební nauky.
Jsou určené hlavně pro žáky, kteří se nezúčastňují online výuky, ale samozřejmě si je mohou zkusit všichni.
1. ROČNÍK
V prvním odkazu máme za úkol přiřadit k vyobrazeným notám jejich správný název a délku. Po kliknutí na modrou ikonku vpravo dole se Vám ukáže, jestli je přiřazení správné.
Druhý odkaz je rytmický doprovod k několika písním (nejen pro zlepšení nálady). Počet písní i obtížnost si můžete zvolit sami.
1. odkaz
2. odkaz
———————————————————————————————————————————-
2. ROČNÍK
V prvním odkazu máme za úkol přiřadit k vyobrazeným notám jejich správný název. Po kliknutí na modrou ikonku vpravo dole se Vám ukáže, jestli je přiřazení správné.
Druhý odkaz je rytmický doprovod k několika písním (nejen pro zlepšení nálady). Počet písní i obtížnost si můžete zvolit sami.
1. odkaz
2. odkaz
————————————————————————————————————————————-
3. ROČNÍK
V prvním odkazu máme několik způsobů na procvičení předznamenání durových stupnic (pod nadpisem Interactives si můžete vybrat z 12i možností např. kvízů, doplňovaček nebo her).
Druhý odkaz je rytmický doprovod k několika písním (nejen pro zlepšení nálady). Počet písní i obtížnost si můžete zvolit sami.
1. odkaz
2. odkaz
Děkuji za spolupráci a přeji klidné dny. Buďte na sebe opatrní.
S pozdravem Eva Jandová.
Dobrý den,
jsem tu znovu s trochou hudební teorie.
1. ROČNÍK
Když se stále s dětmi nemůžeme vídat v naší hudební škole, uděláme si alespoň takový malý výlet do jiné hudební školy prostřednictvím pořadu Dobrodružství s orchestrem v díle SÓLISTA A ORCHESTR.
Ve druhém odkazu si děti vytleskáním procvičí rytmické hodnoty osminových a čtvrťových not a pomlk.
2. ROČNÍK
Tento týden jsem si pro Vás připravila krátké hudební video od Libora Talaše. Budeme potřebovat tužku a papír a zkusíme podle zvuku
rozpoznat 7 hudebních nástrojů (na konci videa jsou napsané správné odpovědi).
Ve druhém odkazu si vytleskáme jednoduché rytmické cvičení na čtvrťové a osminové noty.
https://www.youtube.com/…c1Y
3. ROČNÍK
I tento týden jsem si pro Vás připravila krátké poznávací hudební video. Budeme potřebovat tužku a papír a zkusíme si poskládat
hudební puzzle ze známých filmových melodií. Je jich celkem pět a jsou uvedeny od nejjednoduššího po nejtěžší melodický úryvek.
Zvládne někdo sestavit všech pět melodií správně?
Dobrý den,
zdravím rodiče malých i větších muzikantů.
1. ROČNÍK
Dnes si vyzkoušíme procvičení noty čtvrťové a čtvrťové pomlky prostřednictvím rytmického čtverce (jdeme jako při čtení zleva doprava
po řádcích). Princip rytmického čtverce jistě rychle pochopíte.
2.ROČNÍK
Dnes si procvičíme pomocí rytmického čtverce počítání čtvrťových a osminových not a pomlk. Také si zodpovíme některé otázky. V rytmickém čtverci se jde jako při čtení zleva doprava a po řádcích. Jeho princip jistě rychle pochopíte. Můžete také vyzkoušet slovní rytmizaci – čtvrťová nota=TÁ , osminové noty=TY-TY (vše je ve videu popsáno).
3. ROČNÍK
Dnes budeme pokračovat v mollových stupnicích, ale především si zopakujeme postup křížků ve stupnicích obecně. Ve druhém videu
se trochu rozpohybujeme hrou na tělo a procvičíme si šestnáctinové hodnoty se skladbou Radeckého pochod od Johanna Strausse.
Děkuji všem za spolupráci.
Přeji hezké zimní dny a opatrujte se!
S pozdravem Eva Jandová
Dobrý den,
jsem tu opět s trochou hudební teorie.
1. ROČNÍK
Dnes se ve videu od Jakuba Weisse seznámíme s dalším, pro hudebníky, nepostradatelným tématem, a tím je rozdělení not podle jejich délky, jak se noty počítají, jak a kam se zapisují. Video je pojato trochu jinou, ale velmi zajímavou formou.
https://www.youtube.com/…o2Y
2. ROČNÍK
Dnes budeme pokračovat v bližším poznávání dalšího z obsáhlé rodiny hudebních nástrojů, a tím je dechový žesťový nástroj – Lesní roh. Pořadem Filharmonici na ulici Vás znovu provede Adam Mišík a hlavní protagonistkou, hráčkou na lesní roh neboli hornistkou je Kateřina Javůrková.
https://decko.ceskatelevize.cz/…dil
3. ROČNÍK
Ve videu od Ivana Tatara se lehce seznámíme s mollovými stupnicemi, jak se rozdělují a jaká pravidla pro ně platí. Ve druhém odkazu posílám několik rytmických cvičení. Výhodou je možnost pozastavení nebo opakování problematických míst .
https://www.youtube.com/…WjM
Děkuji za spolupráci a přeji krásné zimní dny.
S pozdravem Eva Jandová
Dobrý den,
i v novém roce zdravím rodiče malých (i větších) muzikantů. S ohledem na blížící se pololetí a s tím spojené uzavírání známek,
posílám drobné opakovací cvičení a kvízy z pracovního sešitu. Vyplněná cvičení prosím oskenujte nebo vyfoťte a zašlete na můj
email – jandova.eva@seznam.cz nebo na můj WhattsApp (tel. 724 928 673).
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová
1. ročník str. 27 (Zimní)
2. ročník str. 28 cv. 47 (Kdo ví – odpoví)
3. ročník str. 35 (kvíz)
1.-3. ROČNÍK
Poslední odkaz tohoto roku je klasika, která neodmyslitelně patří k českým Vánocům,
a to Česká mše vánoční od J.J. Ryby v krásném Ladovském zpracování.
Šťastné a veselé…
————————————————————————————————————–
Dobrý den,
i tento týden mám pro vás připravené drobné úkoly z hudební nauky a jak jinak než s vánoční tématikou.
1. ROČNÍK
V prvním odkazu se děti seznámí s notovým zápisem vánoční skladby – Rolničky, rolničky a mohou si vyzkoušet
vyhledat jednotlivé notičky.
Ve druhém si děti mohou písničku zazpívat se slovy (pokud je znají
a nebo na jména not, která se jim ve
videu budou postupně ukazovat).
Děkuji moc za spolupráci a přeji všem šťastné Vánoce.
2. ROČNÍK
Ve videu Adventní hádanky si děti procvičí rytmus i zápis melodie tří koled. A nakonec si je mohou i zazpívat.
Děkuji moc za spolupráci a přeji všem klidné Vánoce.
https://www.youtube.com/…o9A
3. ROČNÍK
Ve videu Obrácené koledy si děti mohou vyzkoušet, jestli poznají několik českých koled v pozměněné podobě
(samozřejmě s malou nápovědou).
Děkuji moc za spolupráci a přeji všem klidné Vánoce.
https://www.youtube.com/…Fu0
Dobrý den,
zdravím rodiče malých i větších muzikantů. Opět jsem tu s trochou hudební teorie
1. ROČNÍK
Dnes si děti v díle VYSOKO A HLUBOKO z pořadu Dobrodružství s orchestrem zopakují hudební abecedu, poznají nové hudební nástroje a zjistí, že odlišná výška tónů tvoří melodii.
Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
2. ROČNÍK
Dnes se seznámíme s pojmy, které souvisí se silou (hlasitostí) hudby neboli s dynamikou.
Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
https://www.youtube.com/…qSw
3.ROČNÍK
Dnes si díky videu od Evy Lorenz zopakujeme a trochu rozšíříme znalosti o pomlkách.
Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
https://www.youtube.com/…d2k