Domácí práce výtvarného oboru

A ještě několik obrázků starších žáků: Matěj Nushart, Anna T. Židová, Jennifer Nguyenová, Ladislav Balšánek (všichni 6. roč. I.st.), Barbora Dušková a Anna Zubáčová (5. roč. I.st.). Poslední úkol distanční výuky (24) „Jsem do tebe blázen“ jsme pojali trochu s nadhledem a humorem…:-).
 
 
Úkol č. 24 pro mladší děti (Jarní rozkvetlý strom) poslali hned tři kluci najednou. Dva žáci Výtvarné tvorby: Antonin Peška (1. roč. I.st.) a Tadeáš Michalčík (4. roč. I.st.) a jeden žáček Přípravné výtvarné výchovy Michal Bláha. Tyto obrázky jsme tvořili při on-line hodině a doufám, že to byl poslední úkol distanční výuky. Od tohoto týdne již budeme kreslit, malovat, tvořit a vyrábět v naší učebně výtvarky v růžovém patře:-).
 
Tadeáš Michalčík, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho povedené nahodilé otisky víček, špuntů apod. všech velikostí a barev.
 
Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I.st. Výtvarné tvorby, výtvarně zpracovala jako úkol č. 23 motiv sovy, která je jejím znamením podle indiánského horoskopu. Chválím Maju za zajímavou barevnost a moc pěkné efekty s černou barvou na sově i na pozadí.
 
Při on-line výuce 29.4. vytvořili pod vedením své učitelky úkol č. 23 (Umění amerických Indiánů) žáci Výtvarné tvorby: Anna T. Židová (6. roč. I.st.), Matěj Nushart (6. roč. I.st.), Barbora Dušková (5. roč. I.st.) a Jennifer Nguyenová (6. roč. I.st.).  Žáci vycházeli z tradiční indiánské malby a jako motiv kresby použili mýtická totemová zvířata a symboly.
 
Prvním, kdo poslal úkol tohoto týdne (č. 23, Náhodné otisky), je Sebastian Cretan, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Chválím Sebíka za skvěle zvládnutou techniku malby temperami na okrajích obrázku.
 
A ještě jedny pomocné ruce, tentokrát v provedení Matěje Nusharta, žáka 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Vybarvil je primárními barvami a na překrytých plochách mu vyšly hezky barvy sekundární.
 
Úkol č. 22 (Jarní déšť) poslali zároveň tři žáci Výtvarné tvorby: Michal Bláha (Přípravná výtvarná výchova), Sebastian Cretan a Tadeáš Michalčík (oba 4. roč. I.st.). Obrázky se chlapcům povedly, vosková rezerva, symbolizující proudy deště, jim vyšla skvěle.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jennifer Nguyenová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, pojala svůj úkol č. 22 jako trojici, která si vzájemně pomáhá: ruka Jenni se protíná s rukou její maminky a do toho tlapka pejska, věrného kamaráda a rovnoprávného člena rodiny…:-)
 
Anna Zubáčová, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a její „Ruce, které pomáhají“. Chválím Aničku za zajímavé rozpité barvičky a vznik nových překrytých odstínů.
 
Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I.st. Výtvarné tvorby jako první poslala úkol č. 22 pro starší žáky a studenty. Základní zadání bylo podobné jako pro mladší žáky, ovšem použitá technika lavírování pomocí vodových barev je složitější. Maja použila k vybarvování vrstvení řídkých, průsvitných barev, čímž docílila nových barevných odstínů.
 
Sebastian Cretan, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho ruce propletené s rukou jeho starostlivé maminky.
 
Barbora Dušková, žákyně 5. roč. I.st. Výtvarné tvorby, doplnila svůj keramický květináček stočenými hady…
 
Tadeáš Michalčík je velmi pilný a šikovný výtvarník. Svou žardinku vyzdobil stylizovanými lístečky.
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a její keramický květináč. V jednoduchosti je krása…:-)
 
Matěj Nushart, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, vytváří rád z keramiky. Tentokrát poslal splněný úkol č. 21: keramickou žardiniéru, kterou dozdobil vkusnými jednoduchými vlnkami.
 
Antonin Peška,  žák 1. roč. I. st. Výtvarné tvorby, zdraví ze Selbu všechny spolužáky a poslal úkol č. 21. Toník má velký cit pro barvy a povedlo se mu na jeho věk nevídané: v místech, kde se protínají dvě základní barvy, vytvořil odstín, který vznikne jejich smícháním (žlutá + červená = oranžová, žlutá + modrá = zelená). Obrovská pochvala!
 
Tadeáš poslal ještě jedno provedení úkolu č.21. Ke své ruce obkreslil ještě packy svého pejska. I zvířátka potřebují od nás lidí podat pomocnou ruku, naoplátku nám dávají najevo svoji lásku, vděčnost a oddanost. Palec nahoru, Tádo!
 
Michal Bláha, žáček Přípravné výtvarné tvorby, dal úkolu č. 21 hlubší myšlenku, nakreslil ruku svoji a těch doma, kteří mu nejvíce pomáhají, tj. maminka a babička. Poznáte jistě podle velikosti. Moc milé. Navíc obrázek nalepil na barevný papír, který ladí s obrázkem.
 
Tadeáš Michalčík, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho úkol č. 21 „Ruce, které pomáhají“. Táda si dal tu práci a vybarvil obrázek fixy, což je hodně pracné, ale odměnou za trpělivost jsou výrazné veselé barvičky.
 
Svůj věnec, vyrobený při on-line výtvarném kurzu, poslal i Sebastian Cretan, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Místo listů ze staré knihy využil na korpus věnce reklamní letáky, černobílí motýlci na barevném pozadí hezky vynikají.
 
Michal Bláha, žáček Přípravné výtvarné výchovy, dokončil svůj soutěžní on-line obrázek na téma Bludiště. Krtčí chodbičky s doupátkem a květinami nad hlavou nazval vtipně Krtkobyrint.
 
Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, pojala soutěžní téma Bludiště po svém, kreslila na PC v programu Medibang Paint, s pomocí grafického tabletu. Své dílo nazvala „Duševní bludiště“ a poslala i mezifáze výroby.
Rozárka
 
Hned dva úkoly najednou (18 a 19) splnila na jedničku s hvězdičkou Maja Kozubková, žákyně 5.roč. I.st. Výtvarné tvorby. Z mramorovaných papírů vlastní výroby zhotovila velmi povedené a vkusně barevné 3D přáníčko.
 
Velmi povedený úkol č.18 (marbling) poslala také Barbora Dušková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby.
 
Leona Vítková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, vyráběla své mramorované papíry na on-line hodině spolu s ostatními spolužáky a do tvorby zapojila i svoji mladší sestřičku Kristýnku. Na fotce je vidět i kousek Leonky:-).
 
Matěj Nushart, žák 6. roč. I.st. Výtvarné tvorby, vyráběl úkol č.18 sám podle pokynů v zadání a mramorované papíry mu vyšly super.
 
Hlavním úkolem minulého týdne byla výroba osově souměrných velikonočních vajíček z barevného papíru. Tadeáš Michalčík, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, je dále výtvarně zpracoval a zakomponoval je do obrázku s hlídající slepičkou:-).
 
Svůj netradiční jarní věnec, vyrobený na on-line výtvarném kurzu, skvěle zvládl i Michal Bláha, žáček Přípravné výtvarné výchovy. Jeho věnec ze staré knihy krásně rozsvítili barevní motýlci. Obrovská pochvala!
 
Další výsledek výtvarného on-line kurzu poslala Amálie Pokorná, žákyně 4.roč. I.st. Výtvarné tvorby. Modrásci se nad věnečkem přepotají jako živí…
 
Ve čtvrtek 18.3. proběhl on-line výtvarný kurz pod vedením výtvarnice MgA. Kristiny Brůnové. Zúčastnily se ho děti ze všech skupin napříč celým Výtvarným oborem a společně vyráběly Věnec ze staré knihy s motýly.
Na fotografii je výtvor Martina Sodomky, žáka 3. roč. I. st. Výtvarné tvorby.
 
Matěj Nushart, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho keramická kytara. Matěj nezapře, že kromě šikovného výtvarníka je taky talentovaný muzikant.
 
Lucie Laučíková, předškoláček a u nás pilná žákyně Přípravné výtvarné výchovy, zdraví všechny spolužáky ze Selbu a posílá důkaz toho, jak usilovně výtvarničí. Lucinka vyrobila plno věcí z keramiky a těší mne, že se nechala inspirovat výtvarnými nápady, které jsem všem poslala e-mailem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sebastian Cretan, žák 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby, moc pěkně vytvořil svůj velikonoční úkol č.18, osově souměrné kraslice. Tím, že mají vajíčka různou velikost, získal obrázek iluzi prostorovosti.
 
 
Ladislav Balšánek, žák 6.roč. I.st. Výtvarné tvorby, pojal své Bludiště jako srdce, ve kterém si hledá cestu a mísí se okysličená a neokysličená krev… Originální nápad.
 
 
Zuzana Novotná, studentka II. roč. II.st. poslala soutěžní práci do 1. ročníku on-line výtvarné přehlídky na téma Bludiště. „Úplně původně to měla být prostě hlava Franze Kafky, klasika literatury 20. století, chtěla jsem to provést nějak jinak, dát tomu větší myšlenku a vyzkoušet něco nového… vzniklo tohle, co vlastně můžeme zařadit do soutěže Bludiště. On pan Kafka ve své tvorbě také vlastně bloudil a hledal cestu…“: slova Zuzky.
 
 
Mikuláš Džupin, žáček Přípravné výtvarné výchovy, si opravdu pospíšil s úkolem č.18. Jako první poslal svá osově souměrná velikonoční vajíčka, která ještě umístil do zajímavého košíčku. Velká pochvala!
 
Barbora Dušková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, přispěla do on-line výtvarné soutěže „Čímtačára“ svým Okem – bludištěm.
 
Mikuláš Džupin, žák Přípravné výtvarné výchovy, poslal svůj soutěžní výtvor na on-line výtvarnou přehlídku na téma Bludiště.
 
 
Anna Terezie Židová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, vyrobila tuto nádheru společně se svojí maminkou. Vždy mne moc potěší, když žáci vyrábějí nad rámec povinných úkolů, protože je to baví a naplňuje, a když se do výtvarné tvorby zapojí i ostatní členové rodiny.
Rozárka:-)
 
 
Jennifer Nguyenová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a její úkol č. 15, výkres do on-line výtvarné soutěže 2021 na téma Bludiště. Jenni se tohoto úkolu zhostila opravdu výborně, její obrázek “ Tělo jako bludiště“ má myšlenku a technika vystínované černobílé kresby je zvolena také dobře a vystihuje zvolené téma. Velká pochvala. Myslím, že tento výkres můžeme klidně do soutěže okamžitě odeslat.
Rozárka
 
Lucie Laučíková, žákyně Přípravné výtvarné výchovy, nám poslala svého roztomilého keramického beránka a navíc ještě vyrobila košíček s vajíčky. Lucinka už se aktivně připravuje na Velikonoce.
 
 
Michal Bláha, žák Přípravné výtvarné výchovy, vytvořil doma z keramické hlíny při on-line výuce krásného beránka i s ovečkou (nožičky s kopýtky a zvoneček se pak přiváže na hotová zvířátka provázkem) a sám pak vyrobil hrníček s motýlkem. Velká jednička a pochvala pro šikovného Míšu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, se rozhodla zkusit úkol pro mnohem starší žáky a povedlo se jí to na výbornou. Její kubistický pejsek zcela vystihuje zásady a principy tohoto výtvarného směru, chválím také za jemnou barevnost. Na druhém obrázku šla ještě dál a vytvořila moc pěkný posun.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Antonin Peška, žák 1. roč. I. st. Výtvarné tvorby, zdraví všechny spolužáky ze Selbu, kde bydlí, a posílá splněný úkol č. 13. Kolečka a ostatní políčka má pečlivě vybarvená příjemnými čistými barvičkami. Velká pochvala pro Toníka.
 
Ladislav Balšánek, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, nazval svůj vlastní kubistický obrázek „Rozdvojená osobnost“. Je to zajímavé a má to myšlenku.

btr

 
Jennifer Nguyenová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a její povedený kubistický „Kočkopes“.
 
Anna Zubáčová, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, pojala svůj kubistický obrázek velmi originálně. Koblížky, geometrické obrazce a zvířata tu existují v zajímavé symbióze.:-)
 
Matěj Kudrhalt, žák 4. roč. II.st. Výtvarné tvorby, poslal rovnou oba úkoly č. 12 a 13 dohromady. Tak je to správně, protože oba obrázky (Kubistická tvář a Vlastní kubistický obraz) měly tvořit dvojici. Matějovi se povedlo sjednotit oba obrázky podobnou barevností.
 
Barbora Dušková, žákyně 5. roč. I. st., si poradila s úkolem č. 13 ( vlastním kubistickým obrazem) na výbornou. Pro svou „Vázu“ použila vkusně neutrální barvy (černou a bílou) a pozadí obrázku vybarvila pestrými barvami.
 
Ester Tobková, žákyně 2. roč. I. st. Výtvarné tvorby vytvořila hned dvě srdce, jedno vybarvila odstíny tzv. studených barev a druhé tzv. teplými barvami. Velká pochvala.
 
Sebastian Cretan, žák 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby a jeho pečlivé provedení srdíčka. Sebík použil k vybarvení čisté sladěné barvy a využil kontrastu doplňkových barev.
 
Tereza Skálová, žákyně 1. ročníku I.st. Výtvarné tvorby a její úkol č.13. Velká pochvala pro Terezku za zajímavou tlumenou barevnost srdíčka a namíchané odstíny.
 
Lucie Laučíková a výsledek jejího snažení, finální podoba úkolu č.13. Chválím Lucinku za originální pojetí úkolu a zajímavé detaily, které si sama do obrázku přidala.
 
Lucie Laučíková, žákyně Přípravné výtvarné výchovy v zápalu práce nad úkolem č.13 (Srdce – otisky roliček).
 
Tadeáš Michalčík, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Co kdyby… byla všechna vesmírná tělesa hranatá?“.
 
Sebastian Cretan, žák 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Co kdyby… mělo prase křídla?“.
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Co kdyby… sněžily barevné bubliny?“.
 
Mikuláš Džupin, žák Přípravné výtvarné výchovy, úkol č. 12 „Co kdyby… měli hadi nohy a křídla?“.
 
Ester Tobková, žákyně 2. roč. I.st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12 “ Co kdyby… byl hmyz stejně velký jako pes?“.
 
 
Lucie Laučíková, žákyně Přípravné výtvarné výchovy, úkol č. 12 „Co kdyby… prase umělo jezdit na skateboardu?“
 
Richard Svarovský, žák Přípravné výtvarné výchovy, úkol č.12 „Co kdyby… pršely samé české vlajky?“
 
 
 
 
Jennifer Nguyenová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Kubistická tvář“.
 
Anna Zubáčová, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Kubistická tvář“.
 
Barbora Dušková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Kubistická tvář“.
 
Ladislav Balšánek, žák 6. roč. I.st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Kubistická tvář“.

 
Anna Terezie Židová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, úkol č. 12  „Kubistická tvář“.
 
Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, je úplně první, kdo splnil úkol č.12, Abstraktní (kubistickou) tvář. Ještě ani nezačal další týden a Maja už odevzdala hotovou práci. Velká pochvala za osobní pojetí a příjemnou barevnost.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby poslala Úkol navíc, moc pěknou studijní kresbu tužkou. Aspoň si na chvilku odpočineme od všech těch sněhuláků…:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edita Merklová, žákyně 3. roč. I. st. Výtvarné tvorby poslala svůj úkol č.10, parádnici paní Sněhulákovou. Velká pochvala za nápaditost a použité materiály.

 

Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby splnila úkol č. 10 na výbornou. Jako jedna z mála správně pochopila zadání úkolu a zaslouží velkou pochvalu a jedničku.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Matěj Nushart, žák 6. roč. Výtvarné tvorby I. st. a jeho splněný úkol č.10: Oválná zimní krajina.
 
 
 
 
 
 
 
Mikuláš Džupin, žáček Přípravné výtvarné výchovy a jeho velmi povedený pan Sněhulák. Miky vytvořil krásné barevné pozadí a velkou pochvalu zaslouží také za použití textilu do pěkné koláže.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. Výtvarné tvorby I. st. a její Sněhulák kombinovanou technikou. Chválím Amálku za použití přírodních materiálů.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Po týdnu sněžného snažení a tvoření na čerstvém vzduchu poslali žáci výtvarné tvorby fotky některých svých děl. Potěšilo mne, že jste nezůstali jen u klasických sněhuláků a nezalekli jste se ani trochu netradičních výtvorů.
 
Kristina Svejkovská, Domeček pana Sněhuláka
 
 
 
 
 
 
 
 
Leona Vítková a její Sněžný pes
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Filip Krnáč a jeho Sněhulákový dáreček
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Richard Svarovský, praktické Iglů s komínem
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Matěj Nushart a jeho Sněžnice pro Yettiho
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sebastian Cretan vytvořil praktického Pomocníka do každé zahrady
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mikuláš Džupin a jeho Sněhulda i s miminkem
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Michal Bláha spolu se svým malým bráškou vytvořili úžasné Eskymácké iglů
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, Sněhulák s hořícím srdcem
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Erik a Tomáš a jejich společné dílo Minisněhuláček
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anna Zubáčová, Sněhulák pod lavinou
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lucie Laučíková a její Sněhulákové duo
 
 
 
 
 
 
 
 
Linda Bucharová a její Sněžný žralok
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jako první zareagoval na distanční výuku Filip Krnáč, žák Výtvarné tvorby 6. roč. I.st. a poslal úkol č. 1, určený pro starší žáky. Svým snímkem splnil zadání úkolu, vystihuje podzimní náladu, je povedený a kompozičně vyvážený.
 

 

Za mladší žáky poslal jako první svůj splněný úkol č.1 Sebastian Cretan, žák Výtvarné tvorby 4.roč. I.st.. Frotáž podzimních listů a následná vosková rezerva se mu povedly na jedničku. K výtvarnému tvoření se nechala zlákat i maminka a vyrobila pěknou živou koláž.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 1 ještě dodatečně poslali Richard Svarovský, žák Přípravné výtvarné výchovy, a Tadeáš Michalčík, žák 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby. Ríšovi se hodně povedla skupina dubových listů, krásně vykreslil žilky i tvar listů a zvolil i vhodnou barevnost. Tádu chválím za frotáž různých listů, které pak přetřel vodovými barvami, vznikl hodně zajímavý obrázek.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 1 ještě poslala Zuzana Novotná, studentka II.roč. II.st., která svým promyšleným souborem 5 snímků dokonale vystihla podzimní náladu. Každý si tam najde to své: je tam zasmušilá obloha, večerní melancholie, sluncem zalité podzimní stromy i detailní fotky barevných muchomůrek krčících se v mechu… Velká pochvala.
Rozárka
 
Tyto tři obrázky (úkol č.1) vytvořila Ester Tobková, žákyně 2.roč., I.st. U toho prvního obrázku Esterka listy ještě přetřela vodovkami a tím víc vynikly. Oceňuji nápaditost, že do obrázku zakomponovala i jiné předměty (mince, medaile).U druhého výkresu žákyně pěkně vystihla žilky a tvary listů. Ten poslední obrázek je jako milá prémie pro paní učitelku, které se už stýská po třídě plné malých výtvarníků (prezenční výuce). Váza s podzimními květinami, nalepené živé listy… moc hezká koláž.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A už se rojí vypracované úkoly č. 2. Tentokrát je jeho autorem Tadeáš Michalčík, žák 4.roč. I. st. Výtvarné tvorby. Kubistický geometrický strom se mu opravdu povedl, oceňuji úžasného hranatého pejska a citlivou podzimní barevnost, obrázek vhodně sladil i s barevným rámečkem.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zde je úkol č. 2  žáka Přípravné výtvarné výchovy Michala Bláhy. Jeho geometrický je opravdu povedený, hranatý pejsek je úžasný a použité barvičky také, celé to krásně ladí i s rámečkem. Míšovi posílám pochvalu, píši mu velikánskou jedničku s hvězdičkou a těším se na další obrázky.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby, poslala svůj úkol č. 2, abstraktní strom. Chválím Amálku za výstižnou podzimní barevnost a vkusný rámeček. A ti jelínci! Konečně jiná zvířátka než ostatní děti.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obrázek Ester Tobkové, žákyně Výtvarné tvorby 2. roč. I. st. Děkujeme Esterce za její geometrický strom, chválím ji za použité podzimní barvičky a že to nepřehnala s množstvím barev. Zvířátka jsou povedená a rámeček připomíná modré nebíčko. Velká pochvala a ještě větší jednička!
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Matěj Nushart, žák 6. roč. I.st. Výtvarné tvorby poslal zároveň úkol č. 1 a 2, které spolu souvisí. Z vlastní podzimní fotografie si vybral zajímavý list a vytvořil jemnou a citlivou studijní kresbu tužkou.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hned dva úkoly najednou poslal Sebastian Cretan, žák 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby. Kubistický strom (2. úkol) má pěkně zdůrazněný silnými liniemi a vybarvený sytými barvami. Je vidět, že to Sebíka bavilo a že si to patřičně užil. Kočička je moc pěkná. A jako úplně první vypracoval Sebík, novinovou kolážovou vesničku. Úkol č. 3 nebyl vůbec jednoduchý, samotná příprava byla náročná a skládala se z několika po sobě následujících kroků. Moc se mu obrázek povedl a děkuji také za fotky, které dokumentují postup Sebíka.při práci. Zaslouží dvě opravdu veliké jedničky.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Děkuji Jennifer Nguyenové, žákyni 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, za krásný obrázek. Úkol č. 2  zněl sice vybrat si ze své fotografie jen nějaký detail, ale to vůbec nevadí, Jenni to pojala komplexně a vytvořila moc hezké dílo. Chválím Jenni za zdařilé stínování, míchání barviček a že se pustila do pracné techniky malby temperami, kterou zvládla na jedničku.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 1 a 2 poslal Matěj Kudrhalt, student 4. roč. II. st. Výtvarné tvorby.
Cituji přímo slova Matěje: „Posílám domácí úkoly 1 a 2. Druhý úkol je lehce odfláknutý, dělal jsem to při hodině, protože jsem se nudil, ale zároveň musel lehce poslouchat, tak za to se omlouvám.“
Slova p. uč.: Děkuji Matějovi za upřímnost :-). Fotka je zajímavá, trochu depresivní, ale souhlasím s tím, že podzimní foto nemusí být vysoce pozitivní nejlépe sluncem zalitá krásná krajina, které by se dalo použít do obrázkového kalendáře. Takováto je vesměs realita a já za to Matěje chválím. Druhý obrázek, kresba tužkou, mi vůbec nepřipadá „odfláknutá“, jak píše. Když při kreslení děláme ještě něco jiného, tak to může chvílema sklouznout do automatické kresby, což je v tomto případě přínosem.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 1 a 2. od Anny Terezie Židové, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Dva tulící se poddubáci a jejich předloha v podobě fotografie. Chválím Aničku za zajímavé stínování, které dává obrázku zvláštní atmosféru. Moc povedené.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A ještě jednou Anička Židová, která vytvořila vtipnou podzimní dekoraci z přírodních a dostupných materiálů nad rámec zadaných úkolů. Může být inspirací pro ostatní děti.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kateřina Petříčková, žákyně 5. roč. I. st. a její úkol č. 1 a 2. Je zajímavé, jak jste si každý z vás se zadaným rámečkem poradil po svém. Někteří si ho jen představili, jiní ho použili jen jako pomocnou pomůcku a Katka ho přímo zakomponovala do výchozí fotografie a vypadá to opravdu moc hezky. Velká pochvala.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sotva začal pracovní týden a už posíláte úkoly č. 3, za což jsem moc ráda. Svoji novinovou vesničku poslala Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Chválím Amálku za propracované detaily: ovečka, strom, plot, okénko… a celkově za velmi zdařilou koláž.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Výtvarný úkol č. 2  Filipa Krnáče, žáka 6. roč. I. st., děkuji za obrázek javorových listů i fotku, podle které ho maloval. Filip si trochu přidělal práci, stačilo z té fotky vybrat jen nějaký detail, třeba jen jeden list. Oceňuji, že namaloval celý obrázek a ještě k tomu temperami. Namalovat listy, kterými prosvítá sluneční světlo, je velmi těžké. Filip to ale zvládnul. Moc se mi líbí technika, jak výtvarně zpracoval ten zelený strom v pozadí („ťupkováním“:-)). Je šikovný a zaslouží velkou jedničku.
Rozárka

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 2 poslal i Hoang Nam Trung Erik, žák 1. roč. Přípravné výtvarné výchovy. Erik vybarvil fantastický strom pastelkami a dal si opravdu záležet. Chválím Erika za veverku, duhu a sladěný zelený rámeček.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lucie Laučíková, žákyně 1. roč. Přípravné výtvarné výchovy, byla 3 týdny v lázních a přesto už stihla vytvořit a poslat 1. úkol. Frotáž podzimních listů voskovkami a poté přetřená vodovkami se Lucince moc povedla, její javorové listy úplně svítí. Velká pochvala!
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
Jako první odevzdala domácí úkol č.3 pro starší žáky, Krajinu podle pravítka, Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Úkol byl trochu těžší a hlavně hodně pracný a Maja ho zvládla na jedničku. Chválím.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby, její úkol č.1 a z něj vycházející úkol č.2. Fotka oroseného dubového listu je úchvatná, jakož i studijní kresba detailu stejného listu. Maja je šikulka a zaslouží velkou pochvalu.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ladislav Balšánek, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby a jeho úkoly č.1 a 2. Láďa pojal zadání po svém a z výchozího snímku podzimního stromu vytvořil fotografický detail. Navíc si dal práci s ozdobnými rámečky. Velká pochvala!
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Antoním Peška, žák 1. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho úkol č. 1 (frotáž podzimních listů). Toník poslal obrázků hned několik, vybrala jsem ten, kde velký hnědý list jakoby chránil a opatroval ten malý červený. Žilky se moc povedly.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Antonín Peška, žák 1. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a jeho úkol č.2, kubistický strom. Chválím Toníkaza barevně sladěný červený rámeček,pečlivé vybarvování geometrických tvarů a krásná zvířátka.Velká pochvala a ještě větší jednička.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A už se nám množí vypracované úkoly č. 3, Krajina podle pravítka. Svoje dílo poslala Kateřina Petříčková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Úkol byl tentokrát dost pracný a náročný, ale Kačka se s tím vypořádala opravdu skvěle. Chválím za vymyšlenou fantastickou krajinu (některé děti napodobovaly tu, co byla v zadání :-)) a taky za trpělivost, s jakou tvořila ty stovky čar a čárek.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Svou Krajinu podle pravítka dále poslal Filip Krnáč, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Velká pochvala za nápaditou krajinu a za opravdu poctivé provedení, čáry pěkně hustě za sebou. Výsledek ale stojí za to, při různém natáčení výkresu (různých úhlech pohledu, sklápěním monitoru na PC) vznikají zajímavé efekty.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ladislav Balšánek, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby, poslal úkol č. 3. Čáry barevnými fixy chtěly trochu víc hustěji, aby vznikl ten pravý efekt. Chválím Láďu za promyšlenou barevnost, střídáním různobarevných čar vznikly zajímavé vzory. Práce působí celkově čistě, jako naivní abstraktní obraz.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A máme tu první provedení úkolu č. 4, jehož autorem je Sebastian Cretan, žák 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby, který jako prémii poslal i sám sebe v zápalu tvorby :-). Sebíkovi se vše povedlo na jedničku, váza, otisky listů i jablíčka, jemné vybarvení stolku a pozadí. Zaslouží velkou pochvalu.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Domácí práci nad rámec zadaných úkolů poslala Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Je to malba na plátně, téma trochu depresivní, ale vyjadřuje atmosféru současné podivné doby. Velký dík Maje a přeji další zajímavé nápady a náměty.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A už se objevují další hotové úkoly č. 4 (Kytice z otisků). Autorkou prvního obrázku je Nina Valentýna Maléř, a druhého její spolužačka Tereza Schellenberger, obě žákyně 4. roč. I.st. Výtvarné tvorby a zároveň neteř a teta :-). Je vidět, že obě děvčata pracovala spolu, použily podobné listy, přesto je každý obrázek jiný. Povedly se jim pěkné otisky se zřetelnými žilkami, Terezka navíc oživila výkres hruštičkou. Tentokrát byl výtvarný úkol náročnější a pracnější, ale Ninuška i Terezka se s ním vypořádaly na jedničku.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prvním výtvarníkem, který poslal úkol č. 4 (Rozstříhané čtverečky), je Matěj Nushart, žák 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Úkol byl tentokrát trochu náročnější, jak na pochopení pracovního postupu, tak i časově. Vyžadoval přesnost, šikovnost, zručnost, fantazii a velkou trpělivost. Matěj se s ním popral se ctí a vytvořil zajímavé grafické dílo. Pochvala a velká jednička.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Linda Bucharová, žákyně 7. roč. I. st. Výtvarné tvorby, a její úkol č. 4. Linda to pojala po svém, celé v černobílém provedení, a je to také moc pěkné. V jednoduchosti je krása, obrázek působí čistě, vyváženě. Velká pochvala.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tomáš Nhat Tran Nam, žák 1. roč. I. st. Výtvarné tvorby, poslal úkol č. 4, Kytici s otisky podzimních listů, jablka a hrušky. Chválím Toma za velkolepé pojetí vázy, zakulacení otvoru vázy a celkovou barevnost obrázku. Tomíkovi píši velkou jedničku.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Amálie Pokorná, žákyně 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby a její provedení úkolu č.4, Kytice z otisků. Amálce krásně vyšly otisky listů a větviček, zaplnila pěkně celý výkres, a podzimní barvičky… jedna radost. Velká pochvala za zajímavou vázu, která na mne působí skleněným dojmem, jak tam prosvítají ty větvičky a lístečky. Nevím, jestli to byl úmysl, ale vypadá to hodně dobře. Amálce posílám jedničku s hvězdičkou a velkou pochvalu.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A ještě jeden výkres s úkolem č. 4, tentokrát od Ester Tobkové, žákyně 2. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Velká pochvala za zajímavý tvar vázy s ozdobnými vlnovkami, krásně vyšly Esterce otisky listů i ta jablíčka, barvu stolu a pozadí rozetřela s velkým citem. Píši Esterce velikánskou jedničku a těším se na další obrázky.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 4 ještě stihl poslat Erik Hoang Nam Trung, žák 1. roč. Přípravné výtvarné výchovy. Na to, že Erik je předškolák, se mu obrázek Kytice z otisků povedl opravdu na jedničku s hvězdičkou. Chválím Erika za nápaditou vázu i se vzorem, tři různobarevná jablíčka, úžasné barevné otisky listů, zobrazení stonků a stopek, a vůbec celkovou barevnost, která skvěle vystihuje podzimní atmosféru.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Úkol č. 4 pro starší děti (Rozstříhané čtverce), v provedení Barbory Duškové, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Baruška pochopila správně zadání pracovního postupu a vytvořila hodně zdařilou barevnou kompozici v odstínech teplých barev. Velká pochvala.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Další předškolačka zvládla na jedničku výtvarný domácí úkol č. 4. Svoji Kytici z otisků poslala Lucie Laučíková, žákyně 1. roč. Přípravné výtvarné výchovy. Lucinka si dala práci s propracovanou zdobenou vázou a stolem. Hezky jí vyšly i otisky podzimních listů. Chválím Lucinku, že se nebála použít ani netradiční podzimní barvy, jako je např. modrá.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jennifer Nguyenová, žákyně 6. roč. I. st. Výtvarné tvorby a její úkol č. 4 (Rozstříhané čtverce). Obrázek se Jenni opravdu povedl, správně pochopila zadání a pracovní postup. Velká pochvala za pečlivost při vybarvování a stínování barevných čtverečků a nápaditost u těch černobílých. Vznikla tak opravdu zajímavá, originální a krásná barevná kompozice.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zdařilý úkol č. 4 (Rozstříhané čtverce) poslala ještě Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I.st. Výtvarné tvorby. Tento úkol byl velmi pracný a zdlouhavý, vyžadoval přesnost rýsování, pečlivost provedení, cit pro barvy a velkou trpělivost. Všechny tyto vlastnosti má Maja. Zvolila krásné jemné pastelové barvičky ve studených odstínech a s těmi černobílými čtverečky si fakt vyhrála. Je velmi šikovná a precizní. Velká pochvala!
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A máme tu první vlaštovku tohoto týdne, úkol č. 6 ( Hra s barvami) v provedení tradičně rychlého a pilného Sebastiana Cretan, žáka 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Výsledné dílo je opět doplněno o foto “ Seba v akci“. Navíc Sebík tento úkol nemusel vůbec dělat, protože chodí do úterní skupiny a ta měla díky státnímu svátku 17.11. volno. O to větší pochvala za povedený obrázek, barevné čtverce mu vyšly krásně, pohrál si i s různými skvrnami a efekty vykouzlenými citronovou šťávou. Doplnění obrázků popisovačem je také velmi pěkné a nápadité.
Rozárka:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Další dva úkoly č. 6 pochází z domácí výtvarné dílny “ teta a neteř“ :-). První dílo vytvořila Tereza Schellenberger a druhé Nina Valentýna Maléř, obě žákyně chodí do stejné skupiny, do 4. roč. I. st. Výtvarné tvorby.  Obě dívky naskládaly barevné čtverce s citem, střídaly teplé a studené barvy a zvolily vhodný barevný podklad pro nalepení. Chválím také za to, že popisovačem doplnily jen některá políčka a obzvlášť povedená nechaly bez černého obrázku. Zajímavé skvrny vznikly Nině na šestém čtverci, vypadá jako fotka:-).
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zajímavý „Úkol navíc“ poslala Maja Kozubková, žákyně 5. roč. I. st. Výtvarné tvorby. Jsou to tři fáze digitálního malování myší v programu Malování.:-)
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Více domácích úkolů najednou v provedení Jitky Voráčové, studentky II. roč. II.st. Výtvarné tvorby. Všechny obrázky a fotky jsou hodně povedené, ovšem detail zátiší s dýněmi malovaný temperami je úžasný!:-)
Rozárka
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Svůj dokončený obrázek (obraz) poslala Jitka Voráčová, studentka II. roč. II. st. Výtvarné tvorby. Je to výřez z fotografie Zátiší s dýněmi, malba temperovými barvami. Jitka má velký výtvarný talent, cit pro kompozici a detail, barvy a míchání nejrůznějších odstínů, světlo a stín. Obrovská pochvala!
Rozárka:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aaliyah Schubert, studentka I. roč. II. st. Výtvarné tvorby poslala úkol č. 6, abstraktní květinu inspirovanou americkou malířkou G. O′Keeffe. Velká pochvala Ali za krásnou a citlivou barevnost, využití efektu chromatických, teplých, studených, analogických barev a techniku stupňovaného vybarvování jednotlivých ploch.
Rozárka:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A přibývají nám úkoly č. 6 pro starší žáky a studenty : Abstraktní květina. Tentokrát v pojetí žákyně 7. roč. I. st. Výtvarné tvorby Lindy Bucharové. Linda vytvořila moc pěknou květinu se zajímavě tvarovanými listy. Při vybarvování se držela výhradně teplých odstínů barev. Obrázek působí velmi příjemným a vyváženým dojmem. Velká pochvala.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lucie Laučíková, předškolačka, která navštěvuje Přípravnou výtvarnou výchovu a její povedený úkol č. 6 (Hra s barvami). Obrovská pochvala Lucince za odvážné míchání různých odstínů barev a výrobu skvrn citronovou šťávou. Obrázky doplněné černým popisovačem jsou velmi nápadité a 2., 3. a 4. čtvereček jsou přímo úžasné. Barevné čtverce naskládala a nalepila na barevný papír úplně sama.
Rozárka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Včera (23.11.) a dnes (24.11.) v odpoledních hodinách měli mladší žáci možnost přijít si ke vchodu do školy pro keramickou hlínuNeuplynuly ještě ani 3 hodiny od předání tvárného materiálu a už se nám pochlubila Lucie Laučíková, malá žákyňka Přípravné výtvarné výchovy, se svými výtvory. Netopýr s větví, na které bude ve finální podobě zavěšen pomocí provázků, už je hotový, sněhulák je právě ve výroběZ fotky je patrné, že vytváření z keramiky Lucinku fakt baví a z toho mám radost největší.
Rozárka:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dalším z malých keramiků je Michal Bláha, žáček Přípravné výtvarné výchovy. Ptáček v hnízdě a rybička opřená o váleček jsou zatím jeho první výtvory. Je vidět, že výrobky jsou úplně čerstvé, ještě mokré. Až pořádně vyschnou, půjdou do vypalovací pece poprvé na tzv. přežah, pak si je Míša naglazuje pestrými glazurami a projdou druhým, tzv. ostrým výpalem. A dílo bude hotovo.
Rozárka:-)