HN – čtvrtek + Hranice (V. Štěpán)

Hudební nauka/čtvrtek + Hranice (V. Štěpán) – distanční výuka 1., 2. a 3. ročníku

Distanční výuka 1., 2. a 3. ročníku + Hranice

Dobrý den v novém roce.

O způsobu plnění dnešního úkolu jsem již psal rodičům v e-mailu. Prosím tedy o vypracování stanovených drobných zábavných cvičení v pracovním sešitě, jejich oskenování nebo vyfocení a následné zaslání snímků na mou mailovou adresu. Také prosím o výrazné uvedení jména, příjmení a ročníku.

Děkuji a moc zdravím!

Adresa pro zaslání: vojtechstepan@seznam.cz

1. ROČNÍK

Pracovní sešit 1. ročníku – str. 27/Zimní úkol + 28/Muzikantská křížovka

2. ROČNÍK

Pracovní sešit 2. ročníku – str. 28 / cv. 46, 47 + 29/48

Ve cvičení 46 počítejte s počtem křížků v předznamenání durových stupnic. Je to trochu rébus.

3. ROČNÍK

Pracovní sešit 3. ročníku – str. 32 a 33 – křížovky a osmisměrka

4. ROČNÍK (Hranice)

Pracovní sešit 4. ročníku – str. 37/ cv. 56

5. ROČNÍK (Hranice)

Pracovní sešit 5. ročníku – str. 62/ cv. Zábavný testík

(pokud nevíš, vyhledej v sešitě nebo na internetu)

 


Distanční výuka 1., 2. a 3. ročníku + Hranice

Dobrý den.

Opět se hlásím s trochou práce z hudební nauky.

1. ROČNÍK

Minule jste se se zabývali stupnicí C dur. Dnes si vysvětlíme, k čemu nám stupnice slouží a proč jsou důležité. Následující video si prohlédněte alespoň do času 2:15. Můžete samozřejmě i dále, ale pro nás důležité informace jsou právě na začátku pořadu. 

2. + 3. ROČNÍK

Na vás čekají tentokrát intervaly. Druháci se s nimi teprve seznamují, a tak stačí, když video zhlédnou do času 1:30 a pořadí intervalů si zapamatují.

Třeťáci se s intervaly setkali již loni a jistě snadno pochopí i zbytek pořadu.

 


Dobrý den.

Nedá se nic dělat, na to, že bychom se v brzké době viděli osobně, to nevypadá, a tak mám pro vás nové, tentokrát opět „notové“ úkoly.

1. ROČNÍK

Hudební abecedu již určitě bezpečně znáte, takže se můžete pokusit i o zápis stupnice Cdur, která z hudební abecedy vychází. V pracovním sešitě vyplňte úkoly na straně 24. Pomocí vám bude přiložené video. Jistě to hravě zvládnete.

2. ROČNÍK

Vy zkušenější hudebníci budete pokračovat v procvičování toho, co jsme již v minulosti probírali. Zopakujete si základní dynamická znaménka, zápis not s posuvkami i bez nich a půltóny ve stupnici.

Vypracujte úkoly 12 – 14 v pracovním sešitě na straně 10.

3. ROČNÍK

Moji nejzkušenější muzikanti si jistě vzpomenou na předznamenání durových stupnic s křížky, na umístění půltónů v nich i na způsob tvoření tónických kvintakordů. K tomuto všemu se dnes seznámíte s hlavními stupni ve stupnici.

Vypracujte cvičení 13 – 15 v pracovním sešitě na straně 8.

 

 


1. ROČNÍK

Dnešní porce hudební nauky bude zábavná. Podívejte se, jak hezky vystihl autor videa průběh skladby Osudová světoznámého hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena. Jméno tohoto hudebního velikána jste již jistě slyšeli a i my se s ním v budoucnu podrobněji seznámíme.

Pokud byste měli chuť, vyberte si také nějakou pěknou skladbu a nakreslete mi k ní hudební obrázek. Až se uvidíme v lepších časech, své dílko můžete přinést a pochlubit se ostatním. 

2. ROČNÍK

Minulý týden měli vaši spolužáci ze 3. ročníku rytmický úkol. Usoudil jsem, že jste tak šikovní, že jej zvládnete taky. Budete při něm hrát na tělo (pleskat do stehen, tleskat a dupat). Můžete sedět nebo stát, ale hlavně musíte být velmi pohotoví a pozorní. Asi se vám to nepovede napoprvé bez chyb, ale cvičení dělá mistry :-). https://www.youtube.com/…5kY

 

3. ROČNÍK

Tak co, dařil se minule rytmický doprovod?

Pokud ano, snadno zvládnete i přídavek. Těším se, že až budeme moci do školy, hezky si společně zamuzicírujeme.


1. + 2. ROČNÍK

Tentokrát vám posílám odkaz na pořad jménem Dobrodružství s orchestrem. Pan Ondřej Brousek vás v něm poutavě provede částí úžasného světa hudby.

https://decko.ceskatelevize.cz/…rem

3. ROČNÍK

Co byste řekli malému rozpohybování končetin a procvičení rytmu ve 4/4 taktu? Budeme hrát na tělo (pleskat do stehen, tleskat a dupat). Můžete sedět nebo stát, ale hlavně musíte být velmi pohotoví a pozorní. Asi se vám to nepovede napoprvé bez chyb, ale cvičení dělá mistry :-).

Jo, a také můžete mrknou na pořad pro první a druhý ročník. Je moc hezký.


Krásný den,

čeká na vás můj další pozdrav ve formě drobného úkolu z hudební nauky.

1. ročník

Minule jsem vám poslal dva odkazy na krátká videa o hudebních nástrojích a nástrojových skupinách a slíbil jsem, že ještě příště další dva dodám. Najdete je tedy pod tímto textem.

2. + 3. ročník

Jedním z nejpopulárnějších a nejvíce vyučovaných hudebních nástrojů na naší škole (a nejen zde) je klavír. Každý z vás jej mnohokrát viděl a mnozí na něj dokonce hrajete. Znáte ho ale opravdu dobře? Následující videopořad vám klavír i jeho blízké příbuzné důkladně a zajímavou formou představí. 

 


Opět zdravím všechny příznivce hudby a hudební nauky zvlášť.

I po prázdninách se hlásím s nabídkou několika nevelkých úkolů.

Tentokrát se zaměříme na hudební nástroje a nástrojové skupiny.

1. ročník

Nejprve se seznámíme s jednotlivými nástrojovými skupinami a některými k nim příslušejícími nástroji. Vypadá to trochu složitě, ale složité to není. Zapamatujte si hlavně, do jaké nástrojové skupiny patří ten váš. Dnes vám nabídnu dva krátké pořady a příště pošlu další dva.

 

2. ročník

Vy již hudební nástroje a nástrojové skupiny jistě skvěle ovládáte (), takže jsem vám připravil rovnou jejich poznávačku. Zkuste si ke každému poznanému nástroji určit i nástrojovou skupinu.

3. ročník

Pro vás jsem si nachystal velmi zajímavé video o netradičních, neznámých a často dokonce neuvěřitelných nástrojích.

Všem vám přeji hodně zdaru při práci. Mějte se moc hezky.

Ahoj. Váš pan učitel

 


Hezký den,

i dnes se vám hlásím s nabídkou několika drobných úkolů z hudební nauky. Ve všech ročnících opět navážeme na již probírané učivo.

1. ročník

Tentokrát se podíváme na délky not. O notách celých, půlových a čtvrťových jsme spolu již mluvili, ale noty osminové a šestnáctinové budou pro některé z vás novinkou.

2. ročník

Pro vás bude následující pořad malým, ale důležitým opakováním: procvičíte si dynamická znaménka. Jak uvidíte, video je určeno hlavně klavíristům/tkám, ale platí samozřejmě obecně pro všechny muzikanty.

3. ročník

Víte, že znalost hudebních pojmů je velmi, velmi důležitá. Mnozí začínající muzikanti s nimi však mívají problémy. Následující pořad by vám měl pomoci.

 


Dobrý den,

přeji vám všem pokud možno krásné podzimní dny a také přidávám několik tipů na malé procvičování znalostí z hudební nauky.

Ve všech ročnících navážeme na to, co již umíme.

1. ročník:

Nabízím ke zhlédnutí krátké video, na němž si zopakujete hudební abecedu a můžete si i zazpívat.

2. ročník:

I pro vás jsem připravil krátký pořad z YouTube. Procvičíte si zapisování křížků a béček v předznamenání.

 

3. ročník:

Vám jsem nachystal malou překvapivou pomůcku pro poznávání durových a mollových stupnic s křížky podle jejich předznamenání. My již nějaké metody k vyvození používáme, ale tato může být také velmi užitečná.

Přeji vám mnoho zdaru a píle a těším se snad již brzy na shledanou .

V. Štěpán