HN – Eva Jandová

Dobrý den,
i v novém roce zdravím rodiče malých (i větších) muzikantů. S ohledem na blížící se pololetí a s tím spojené uzavírání známek,
posílám drobné opakovací cvičení a kvízy z pracovního sešitu. Vyplněná cvičení prosím oskenujte nebo vyfoťte a zašlete na můj
email – jandova.eva@seznam.cz nebo na můj WhattsApp (tel. 724 928 673).
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem Eva Jandová
 
1. ročník str. 27 (Zimní)
 
2. ročník str. 28 cv. 47 (Kdo ví – odpoví)
 
3. ročník str. 35 (kvíz)
 

1.-3. ROČNÍK
Poslední odkaz tohoto roku je klasika, která neodmyslitelně patří k českým Vánocům,
a to Česká mše vánoční od J.J. Ryby v krásném Ladovském zpracování.
Šťastné a veselé…
 
 
————————————————————————————————————–
 
 
Dobrý den,
i tento týden mám pro vás připravené drobné úkoly z hudební nauky a jak jinak než s vánoční tématikou.
 
1. ROČNÍK

V prvním odkazu se děti seznámí s notovým zápisem vánoční skladby –  Rolničky, rolničky a mohou si vyzkoušet

vyhledat jednotlivé notičky.
Ve druhém si děti mohou písničku zazpívat se slovy (pokud je znají :-) a nebo na jména not, která se jim ve

videu budou postupně ukazovat).

Děkuji moc za spolupráci a přeji všem šťastné Vánoce.
 
 
2. ROČNÍK

Ve videu Adventní hádanky si děti procvičí rytmus i zápis melodie tří koled. A nakonec si je mohou i zazpívat.

Děkuji  moc za spolupráci a přeji všem klidné Vánoce.
 

https://www.youtube.com/…o9A

 
3. ROČNÍK

Ve videu Obrácené koledy si děti mohou vyzkoušet, jestli poznají několik českých koled v pozměněné podobě

(samozřejmě s malou nápovědou).
Děkuji moc za spolupráci a přeji všem klidné Vánoce.
 

https://www.youtube.com/…Fu0

 
 

Dobrý den,

zdravím rodiče malých i větších muzikantů. Opět jsem tu s trochou hudební teorie

1. ROČNÍK
Dnes si děti v díle VYSOKO A HLUBOKO z pořadu Dobrodružství s orchestrem zopakují hudební abecedu, poznají nové hudební nástroje a zjistí, že odlišná výška tónů tvoří melodii.

Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
 

2. ROČNÍK
Dnes se seznámíme s pojmy, které souvisí se silou (hlasitostí) hudby neboli s dynamikou.

Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
 

https://www.youtube.com/…qSw

3.ROČNÍK

Dnes si díky videu od Evy Lorenz zopakujeme a trochu rozšíříme znalosti o pomlkách.
Děkuji za spolupráci a přeji hezké adventní dny.
 

https://www.youtube.com/…d2k

 

 

Dobrý den,

opět jsem tu s několika drobnými úkoly z hudební teorie

 
1. ROČNÍK
Dnes navážeme na minulé video a naučíme se psát noty v celém rozsahu notové osnovy. Budu ráda, když si opět vezmete
k ruce pracovní sešit na straně 7 a dopíšete zbytek not z hudební abecedy (noty d2 ,e2, f2, g2 jsou spíše pro informaci).
Ve druhém odkazu (prezentace Power Point) posílám malé procvičení not hudební abecedy.
Děkuji za spolupráci.
 

https://www.youtube.com/…2mM

 
 
 
2. ROČNÍK
V prvním videu si přehledně zopakujeme, na kolik se počítají různé hodnoty not s tečkou. Ve druhém odkazu budeme pokračovat v rytmické tématice a děti si mohou vyzkoušet vytleskávat rytmus ve 2/4 taktu.
Děkuji za spolupráci.
 
 
 
 
3. ROČNÍK
V tomto videu si zopakujeme hudební názvy jako jsou zvuky, tóny, vlastnosti tónů, půltón, celý tón a jiné. Zakončíme to krátkým přehledem rozdělení hudebních nástrojů.
Děkuji za spolupráci.
 

https://www.youtube.com/…zCI

 

 

 

Dobrý den,

opět přicházím s malou dávkou hudební teorie a praxe :-)
 

1. ROČNÍK

Na internetových stránkách  Co Čech, to muzikant máme několik drobných rytmicko-melodických cvičení na téma Ukládáme zvířátka k zimnímu spánku. Byla bych ráda, kdyby si děti vyzkoušely první a druhé video na téma ježek (hra s kelímky + písnička o ježkovi).

S pozdravem Eva Jandová.

 
 
2. ROČNÍK

Na internetových stránkách  Co Čech, to muzikant máme několik drobných rytmicko-melodických cvičení a hudebních ukázek na téma Ukládáme zvířátka k zimnímu spánku. Byla bych ráda, kdyby si děti vyzkoušely první, druhé a třetí video na téma ježek (hra s kelímky + písnička o ježkovi + rytmičtí ježci). Vše, co děti mají dělat, je ve videích řečeno i ukázáno.

S pozdravem Eva Jandová.
 

https://www.cocechtomuzikant.cz/…ku/

 
3. ROČNÍK
Úkolem pro 3.ročníky bude také ze stránek Co Čech, to muzikant na téma Ukládáme zvířátka k zimnímu spánku a to
Rytmičtí medvědi (rytmus doprovázíme na slabiky Tájá, Tá, Tyty) a rytmický doprovod k říkance Netopýři.

S pozdravem Eva Jandová.

 

Zdravím rodiče malých i větších muzikantů 
 

1. ROČNÍK

I dnes posílám odkaz na krátké video, ve kterém si zopakujeme hudební abecedu a vyzkoušíme si notičky také napsat.
Prosím, aby si děti vzaly k ruce pracovní sešit z hudební nauky na straně 7 a spolu s videem si zkusily dané notičky
zapsat do notové osnovy.
Děkuji Vám za spolupráci.
 
 
2. ROČNÍK
Dnes pro Vás mám krátké video z hudební teorie. Nebude to již zaměřené na hudební nástroje, ale na zopakování hudebních
pojmů (takt, taktová čára, taktové označení aj.) i s ukázkou počítání v daných taktech.
Děkuji Vám za spolupráci.
 
 
3. ROČNÍK

Jsem tu opět s menší dávkou hudebních zajímavostí. Dnes posílám odkaz na pořad o hudebních nástrojích.

Většinu hudebních nástrojů jsme již probrali, ale opakování je matka moudrosti. V tomto díle si zajímavou formou
rozšíříme znalosti o dřevěném dechovém nástroji –  flétně.
Přeji příjemné a poučné pokoukání.
 

1. ROČNÍK
Jako první posílám odkaz na pořad jménem Dobrodružství s orchestrem. Jsou tu velmi hezky, a pro děti srozumitelnou formou,
zpracovaná hudební témata.
V díle BAREVNÉ TÓNY děti uslyší zvuky různých hudebních nástrojů a uvidí schopnost hudby vyjádřit se pomocí barev. Tímto tématem navážeme 
a rozšíříme již probranou učební látku – rozdíl mezi tónem a zvukem. 
 
 
Jako další jsem si připravila poslechové video v návaznosti na to minulé, ve kterém jsme si ukázali spojitost hudby a barev.
Poprosím, aby si krátkou skladbičku děti poslechly (klidně i několikrát) a zkusily nakreslit (barevně vyjádřit) to, co jim
hudba připomíná, co v nich „vyvolává“.
 

https://www.youtube.com/…Fbg

 
 
2. ROČNÍK
První posílám odkaz na pořad jménem Dobrodružství s orchestrem. Jsou tu velmi hezky, a pro děti srozumitelnou formou,
zpracovaná hudební témata.
V díle O HUDEBNÍCH NÁSTROJÍCH si přiblížíme a přehledně rozdělíme základní hudební nástroje.
Příště se budeme zabývat jednotlivými hudebními nástroji podrobněji.
 

https://decko.ceskatelevize.cz/…rem

 
Dnes jsem si připravila video v návaznosti na to minulé. Jak jsem slíbila, podrobněji se podíváme na jednotlivé hudební nástroje.
A začneme nejmenším dechovým žesťovým (neboli plechovým) nástrojem – TRUBKOU.
 
 
 
3. ROČNÍK
Na začátek mám pro vás na zopakování trochu „nudné“ teorie – video o hudebních stupnicích. 
Toto video zajímavě zpracovává téma durových stupnic s křížky a vysvětluje tuto problematiku trochu jiným způsobem.

https://www.youtube.com/…J7Y

 
Dnes jsem připravila video z úplně jiného soudku než minule. Trochu si rozpohybujeme končetiny a procvičíme si rytmus ve 4/4 taktu
formou hry na tělo (pleskání do stehen, tleskání a dupání). Děti mohou sedět nebo stát.
 

https://www.youtube.com/…5kY